• Egzamin na kartę rowerową

• Wychowanie komunikacyjne

Dnia 22 czerwca 2021 roku w naszej szkole odbył się egzamin praktyczny na kartę rowerową.

W egzaminie uczestniczyło 69 uczniów z klas IV-VI a warunkiem przystąpienia do niego było pozytywne zaliczenie testu z zakresu znajomości zasad ruchu drogowego.

Egzamin praktyczny był nadzorowany przez funkcjonariuszy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Radomsku, a opiekunem i organizatorem egzaminu była mgr Małgorzata Juzala.

Wszyscy uczniowie, którzy wykazali się znajomością przepisów ruchu drogowego w praktyce, obsługą techniczną roweru oraz umiejętnością jazdy na rowerze z zachowaniem zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym - otrzymali kartę rowerową.

Wszystkie etapy egzaminu przeprowadzono z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego.

Małgorzata Juzala

• Wycieczka do Bukowca

• W czwartek 17 czerwca 2021 roku uczniowie naszej szkoły pod opieką pani H. Cieciury i M. Pardel wyruszyli  na pięciodniową wycieczkę do Bukowca.

Bukowiec to zaciszna, niewielka miejscowość położona 8 km na północ od Karpacza, usytuowana na pograniczu Karkonoszy i Rudaw Janowickich, o ciekawych walorach krajobrazowych.

Podczas pobytu zwiedziliśmy wiele  ciekawych miejsc Kotliny Jeleniogórskiej, miło  i aktywnie spędzaliśmy czas – warto wspomnieć o zajęciach profilaktycznych, taneczno-muzycznych czy dnia sportu.

Oczarowani byliśmy Parkiem Miniatur Zabytków Dolnego Śląska w Kowarach. Zapoznaliśmy  się z obiektami zabytkowymi, takimi jak: pałace, kościoły, starówki dolnośląskich miast, odwzorowanymi dokładnie w skali l:25.

Podczas całodniowej wycieczki odwiedziliśmy między innymi  Karpacz. Jest to miejscowość turystyczno - wypoczynkowa, w Karkonoszach, położona u podnóża Śnieżki, nad rzeką Łomnicą . Przewodnik poprowadził nas między innymi wzdłuż Łomnicy nad zaporę  retencyjną. Byliśmy również w niewielkich rozmiarów parku z ustawionymi rzeźbami leśnych zwierzaków (wilk, dzik, niedźwiedź) oraz z rzeźbą samego Liczyrzepy.

Niesamowite wrażenie zrobiła na nas wizyta w muzeum ducha Gór – Karkonoskie Tajemnice. Było tam  bardzo ciekawie choć tajemniczo Jest to podziemna, multimedialna ekspozycja przedstawiająca legendarny i historyczny świat Karkonoszy oraz ich władcy Ducha Gór.

W podziemiach Karkonoskich Tajemnic, zaaranżowanych przez artystów światowej sławy, poznaliśmy  najwspanialsze przekazy i legendy, które wyrosły z karkonoskiej ziemi, m.in. historię o zasiedlających Karkonosze zielarzach, poszukiwaczach minerałów i bogactw naturalnych – Walończykach, legendy przedstawiające Ducha Gór czy niesamowity korzeń mandragory. Fakt, iż ekspozycja jest interaktywna i multimedialna, sprawia, że stajemy się częścią tajemniczego i magicznego świata Karkonosza.

W siedzibie Ducha Gór, strzeżonej przez ogromną rzeźbę Władcy Karkonoszy, nie zabrakło także miejsca dla tajemniczego kostura, niezwykłych hutników szkła, magicznego sekretarzyka Ducha Gór, smoczej harfy z niewidzialnymi strunami, alchemicznej komnaty Czterech Żywiołów czy okazów najbardziej niesamowitych owadów żyjących w najbliższym otoczeniu Karkonoszy.

Odwiedziliśmy  Pałac w Wojanowie. Nasz przewodnik Pan Piotr Norko przedstawił nam najciekawsze historie związane z tym Pałacem.

Wspaniale bawiliśmy się w Prywatnym Muzeum Techniki i Budowli z Klocków Lego  Było to najbardziej interaktywne spotkanie z klockami Lego, dwa piętra pełne makiet wykonanych z klocków Lego przez fascynatów klocków i techniki.

Zabawie nie było końca gdyż odwiedziliśmy również  Muzeum Konsol Gier Video . Muzeum to powstało  jako pierwsze w Polsce.
            Zaprezentowane jest tam  ponad 47 lat historii sprzętu i gier .Znajduje się tam  30 stanowisk na których nasi uczniowie grali  w retro gry.

Po pięciu dniach wspaniałej przygody z Karkonoszami  zadowoleni , choć zmęczeni upałem wracaliśmy  szczęśliwie do domów. W drodze powrotnej wstąpiliśmy jeszcze do ZOO we Wrocławiu. Jest to najstarszy Ogród Zoologiczny w Polsce , który prezentuje ponad 10 500 zwierząt (nie wliczając bezkręgowców) . Jest to [trzecie pod tym względem zoo na świecie. Jest piątym najchętniej odwiedzanym ogrodem zoologicznym w Europie.

Park Miniatur Zabytków Dolnego Śląska w Kowarach. Przewodnicy oprowadzili nas po parku miniatur, zapoznali z najpiękniejszymi dolnośląskimi budowlami i ich niezwykłą historią. Podziwialiśmy wspaniale modele, perly dolnośląskiej architektury: pałace, zamki, klasztory, starówki miast, wykonane rękami artystów w skali 1 do 25. Odwzorowane z niespotykaną wiernością i wykonane przy wykorzystaniu najnowszej techniki. Miniatury prezentowane są wśród kwiatów, zieleni i w hali ogrzewanej kominkami przy multimedialnej prezentacji. Park stanowi niezwykłą atrakcję

Trochę zmęczeni ale zadowoleni wróciliśmy do pensjonatu, tak minął pierwszy dzień zielonej szkoły.

W drugi dzień po śniadaniu udaliśmy się autokarem do Szklarskiej Poręby. Pilot wycieczki opowiadał o walorach krajobrazowo - turystycznych Karkonoszy. Przejeżdżaliśmy przez Jelenią Górę. Pierwszym punktem zwiedzania było Muzeum Mineralogiczne w Szklarskiej Porębie.

Romantyczny park w Bukowcu jest największym założeniem tego typu na Dolnym Śląsku. Powstał na początku XIX wieku za sprawą hrabiego Fryderyka von Redena. W ostatnim czasie został odbudowany i jest jednym z najbardziej atrakcyjnych miejsc w Kotlinie Jeleniogórskiej.

W trakcie spaceru odwiedzimy malowniczy budynek Herbaciarni, który był prezentem właściciela parku dla małżonki z okazji drugiej rocznicy ślubu. Jeśli pogoda pozwoli, z tego miejsca podziwiać będziemy łańcuch Karkonoszy, z potężnym szczytem Śnieżki oraz światłami zaznaczającymi w mroku górskie schroniska. Idąc dalej zobaczymy Dom Ogrodnika, z oddali wieżę widokową oraz znajdującą się w głębi parku Chatę Rybaka.

Dalej nasza wędrówka powiedzie brzegiem Wielkiego Stawu w kierunku romantycznych ruin Opactwa – dawnego mauzoleum i miejsca spoczynku właścicieli parku. Odwiedzimy także pogrążony w lesie cmentarz, na którym spoczęli członkowie rodziny niegdyś władającej Bukowcem.

• Rajd rowerowy

• Dnia 18 czerwca 2021r. odbył się zorganizowany  przez Przedborski Park Krajobrazowy oraz Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Przedborzu rajd rowerowy, w którym uczniowie naszej szkoły pod opieką pani Justyny Nicoś i pana Andrzeja Kazimierczaka wzięli udział. Rajd ten odbył się na trasie: Przedbórz, Grobla, Taras, Faliszew, Józefów Stary, Reczków, Bysiów, Zuzowy, Grobla, Przedbórz. W trakcie jazdy na rowerze mieliśmy okazję zdrowo, aktywnie spędzić czas na rowerze oraz posłuchać bardzo ciekawie przytoczonych faktów historycznych oraz ciekawostek przyrodniczych dotyczących zwiedzanych obiektów: stary młyn w Faliszewie, modrzewiowy kościół w Skotnikach, dwór Skotnickich w Skotnikach, pomnik przyrody, którym jest ok. 400 letni dąb.  Kolejnym punktem naszego rajdu była Osada Łowiecka – Bysiów. Po przyjeździe została przeprowadzona prelekcja przyrodnicza przeprowadzona przez pracownika Nadleśnictwa Przedbórz. Młodzież po rozwiązaniu quizu w prezencie otrzymała długopisy. Następnie udaliśmy się do ogniska, przy którym posililiśmy się upieczoną kiełbaską,

Około godziny 13.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną w kierunku Przedborza. Po drodze podziwialiśmy piękno krajobrazu oraz orły bieliki w locie. Pomimo wysokiej temperatury powietrza wróciliśmy do Przedborza zmęczeni, ale zadowoleni.

• „#Łódzkie gra w szachy”

• Dnia 22 maja 2021 roku dwóch nauczycieli naszej szkoły: pan Józef Cierniak oraz pan Grzegorz Juzala ukończyło 120- godzinny doskonalący kurs szachowy „#Łódzkie gra w szachy” zorganizowany przez WODN w Skierniewicach. W ramach tego kursu nasza szkoła otrzymała sprzęt szachowy o wartości 3 tys. zł  taki jak: 10 kompletów bierek szachowych wraz z szachownicami, 10 elektronicznych zegarów szachowych, tablicę demonstracyjną do nauki gry w szachy wraz z bierkami szachowymi i profesjonalne szachy ogrodowe

• GÓRA GROSZA

• INFORMACJA

W roku szkolnym 2020/2021 nasza szkoła tradycyjnie wzięła udział w akcji charytatywnej

GÓRA GROSZA.

Zebraliśmy w tym roku 579zł 57 gr.

Najlepsze wyniki osiągnęły następujące klasy:

4a – 156zł 34gr

2b – 63 zł

3b – 60zł 90gr

2a – 59zł 89gr

1b – 51zł 53gr

Dziękujemy również pozostałym klasom, które wzięły udział w tej akcji.

Mamy nadzieję, że również w przyszłym roku szkolnym nasza młodzież nie zawiedzie.

• Dokąd na wakacje?

• Wkrótce upragnione i długo wyczekiwane wakacje!!! Wolisz morze, góry, jeziora, piękne miasta, a może urokliwe zakątki z dala od tłumów? Każde wakacje niosą za sobą niezliczone pytania i wątpliwości. Uczniowie klas VI i VIII przygotowali oferty w formie propozycji podróży, aby rozwiązać podobne problemy i jak najlepiej wykorzystać wakacje. W ofertach znajdziemy dużo ciekawych pomysłów na spędzenie wolnego czasu. Możliwości jest dużo!!!

• Konkursy: „Kartka dla medyka” oraz „Wiedzy o Kazimierzu Wielkim” - wyniki

•          W dniu 1 czerwca 2021 r. zostały wręczone nagrody i dyplomy zwycięzcom i laureatom konkursów: „Kartka dla medyka” oraz „Wiedzy o Kazimierzu Wielkim”.

Przypomnijmy, że konkurs „Wiedzy o Kazimierzu Wielkim” był konkursem wewnątrzszkolnym. Jego wyniki są następujące:

1.Strojkowski Maksymilian  I miejsce

2.Gaj Sebastian II miejsce

3.Jędrzejczyk Krzysztof III miejsce

4.Jankowska Wiktoria IV miejsce

5.Zawada Aleksandra V miejsce, jest to jednocześnie  najlepszy wynik wśród klas 4

6.Łyszczarek Nikola VI miejsce

6.Strojkowski Filip VI miejsce

7.Kozłowska Kaja VII miejsce

8.Kozłowska Maja VIII miejsce

8.Cedro Małgorzata VIII miejsce

Konkurs „Kartka dla medyka” był konkursem organizowanym przez Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Piotrkowie Trybunalskim. Jego wyniki są następujące:

Krzysztof Woźniak - 1 miejsce

Wiktoria bakalarz

Patryk Kałuziński

Aleksandra Zawada

Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy!

Sylwia Prymus

• Dzień Dziecka - integracja klasy 3 b i 3 c

• Wspólnie świętowaliśmy Dzień Dziecka na boisku MKS Pilica, pogoda nam sprzyjała Dominowały zabawy ruchowe i gry sportowe integrujące zespoły. Na zakończenie odbyło się wspólne grillowanie. Był to dzień pełen wrażeń, a dobry humor dopisywał każdemu.

Elżbieta Lizińczyk

Halina Wilk

• Kochane Dzieci!!!!

• Przekazujemy ciepłe, najlepsze życzenia,

słońca, radości i pomyślności.

Czasu dużo na zabawy i podróże,

moc uścisków, uśmiechów wiele

w dni powszednie i niedziele!

Życzymy, aby każdego dnia spotkało WAS coś zaskakującego.

Powinno to być coś, co wprawi Was w zadumę.

Nie tylko wielkie sprawy wywołują zdumienie i zachwyt,

najczęściej wystarczą małe,

powszednie rzeczy i wydarzenia:

taniec motyla, rozkwitający pączek, śpiew słowika nad polami.

Tych małych, codziennych odkryć serdecznie Wam życzymy…

Rodzice

• Wycieczka z klasą 6b i 7b - lekcja geografii

• Najważniejsza jest nauka. Zarówno nauczyciel jak i rodzic zapewne ma świadomość tego, że wycieczka szkolna dziecka to spora dawka wiedzy, której często młodzież nie jest w stanie doświadczyć w szkole. Wycieczki dają możliwość poznania historii, geografii i biologii, a nauka w czasie wyjścia szkolnego jest efektywniejsza, gdyż podana w ciekawszy sposób. Dodatkowo młodzież ma możliwość zobaczenia na własne oczy miejsc, które mają wiele do zaoferowania. Wycieczka szkolna pozwoliła zintegrować się uczniom po tak długim i trudnym dla nas wszystkich nauczaniu zdalnym.

Iwona Karbownik

• Lekcja geografii z klasą 8b, spotkanie z pracownikiem Przedborskiego Parku Krajobrazowego w Przedborzu

• Na lekcji geografii uczniowie klasy 8b wraz z nauczycielem oraz pracownikiem Przedborskiego Parku Krajobrazowego w Przedborzu udali się na wędrówkę po ścieżce przyrodniczo-historycznej im. Kazimierza Wielkiego w Przedborzu.

Zajęcia terenowe zajmują ważne miejsce w nowoczesnym systemie kształcenia. Są bogatym źródłem wiedzy, a więc niezbędnym elementem w nauczaniu geografii. Dzięki tej wędrówce po ścieżce przyrodniczo-historycznej im. Kazimierza Wielkiego w Przedborzu uczniowie w sposób aktywny zdobyli nowe informacje na temat tej ścieżki. Zajęcia terenowe to również forma aktywności fizycznej, która jest niezbędna dla prawidłowego rozwoju młodego organizmu. A czasy pandemii strasznie ograniczyły nam wszystkim aktywnie spędzonych lekcji w terenie, za którymi uczniowie jak i my nauczyciele bardzo tęskniliśmy.

• Alicja - spektakl online

• 21 maja  najmłodsi uczniowie naszej szkoły mieli okazję obejrzeć przygotowany przez Katolicki Teatr Edukacyjny z Krakowa spektakl  „Alicja –online”, który połączył świat filmu ze światem teatru. W spektaklu wzięli udział aktorzy i artyści cyrkowi. Dodatkową atrakcją, która szalenie przypadła młodym widzom do gustu,  był pokaz baniek mydlanych. Na zakończenie każdy otrzymał upominek - książeczkę z labiryntami .

•  Project - An Interesting City

•     W miesiącu kwietniu uczniowie klasy VI a i Vc wykonali projekt związany z tematem wakacji po tytułem „An Interesting City by...   „Ciekawe miasto”. Podczas lekcji zdalnych z języka angielskiego mieli przygotować plakat przedstawiający najciekawsze według nich miejsca w wybranym przez siebie mieście.   Pozwoliło nam to w ciekawy sposób przećwiczyć materiał, którym aktualnie zajmowaliśmy  się na lekcji języka angielskiego jak również zapoznać się  z wieloma  ważnymi informacjami                       o przedstawionych miastach.